sad_pvnDMEs57q
فروشگاه اکسا

شبهای یلدا و اکسسوری یلدایی


admin admin admin admin / روزهای خاص
12 آذر 1400

شبهای یلدا یا همون شب چله یکی از کهن ترین شبهای ایرانی هاست. ایرانیها در این شب به مهمونی اقوام و فامیل میرن و آجیل و میوه میخورن و فال حافظ میگیرن و با خواندن شاهنامه به استقبال ننه سرما میرن.

شبهای یلدا یا همون شب چله

یکی از کهن ترین شبهای ایرانی هاست. البته این شب مصادف میشه با انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی، به عبارتی بلندترین شب سال در نیکره شمالیه که خورشید در غروب 30 آذر زودتر غروب میکنه و از غروب 30 آذر تا طلوع خورشید در اول دی ماه ، یلدا نامگذاری میشه.
ایرانیها در این شب به مهمونی اقوام و فامیل میرن و آجیل و میوه میخورن و فال حافظ میگیرن و با خواندن شاهنامه به استقبال ننه سرما میرن.
از میوه هایی که حتما باید روی سفره باشه و ایرانیها خیلی بهش مقید هستن هندوانه و انار است.

هندوانه با اینکه میوه تابستانی هست اما  پیشینیان به این معتقد بودند که اگر در زمستان مردم هندوانه بخورند در طول سال تابستان احساس تشنگی نمیکنند و در زمستان سرما را حس نخواهند کرد.


امروزه اکسسوری یا زیور آلات یلدایی به صورت چشمگیری رواج پیدا کرده و مردم برای به جا آوردن این سنت کهن از نماد های یلدایی استفاده میکنند، مانند دستبند و گردنبند با گوشوارهایی که نماد انار داره یا از رنگهای قرمز و سبز که جزو رنگهای این شب محسوب میشه و یا نماد هندوانه.

برای انتخاب اکسسوری و زیورآلات شبهای یلدا میتوانید به سایت اکسا سر بزنید و با تخفیفات عالی از خرید لذت ببرید.

 

زیورآلات پیشنهادی برای یلدا :

برای ارسال نظر باید عضو شوید

google-site-verification=W6qjp5QEUly9L0BltGW_IHk5Qbq22P0y7s-d7sUbUnQ