sad_pvnDMEs57q
فروشگاه اکسا

مروارید پرورشی چیست و چطور تولید میشه؟


admin admin admin admin / اکسسوری ها
13 اردیبهشت 1400

مروارید پرورشی، مروارید هایی هستند که انسان به نوعی در رشد و پرورش آنها دخالت دارد. این نوع مروارید علاوه بر ظاهر زیبا و افسونگر، خواص درمانی و روحی زیادی داره. نگهداری این نوع مروارید هم مانند بقیه مرواریدها میباشد. چون بسیار نرم و شکننده است باید به دور از حرارت و مواد آرایشی و عطر و ادکلن قرار گیرد .

نگاهی کوتاه به مروارید ، ملکه گوهرها:

مروارید علاوه بر ظاهر زیبا و افسونگر، خواص درمانی و روحی زیادی داره. مروارید، در اشعار ادبیات فارسی به عنوان دُر ، گوهر و لولو شناخته شده است.

مروارید قدیمی ترین گوهر دنیا یا بهتر بگیم ملکه گوهر هاست که با جذابیت خارق العاده و افسونگرش تاثیر زیادی بر کائنات داره. از قدمت آن همین بس که باستان شناسان 420 سال قبل از میلاد مسیح در تابوت شاهدختی پارسی آنرا پیدا کردند و از هدایای گران قیمت و گوهری برای پیشکشی به سلاطین به حساب میومده.

مروارید پرورشی چیست :

مروارید پرورشی، مروارید هایی هستند که انسان به نوعی در رشد و پرورش آنها دخالت دارد. برخلاف مرواریدهای طبیعی تنها از یک لایه خارجی درست شده اند و هسته مرکزی آنها از جنس صدف سخت می باشد.با توجه به اینکه مروارید ها ساخته دست بشر است و در زمان کوتاهتری تشکیل می شود نسبت به مرواریدهای طبیعی از قیمت کمتری برخوردار است. با توجه به اینکه مروارید قدمت دیرینه دارد و مخصوص سلاطین و درباریان بود. چینی ها برای اینکه در دسترس مردم عادی باشد و از موهبت آن استفاده کنند روشهایی را به کار بردند و به عنوان مروارید پرورشی به بازار عرضه کردند.

تولید مروارید پرورشی:

پرورش دهندگان و صیادان مروارید ،صدفهای صید شده را در شرایطی خاص قرار داده تا مروارید طی شرایط خاص تشکیل شود.اصولا یه ذره خارجی که به طور معمول شن ریزه هست را بین جبه و بدنه صدف قرارداده، صدف به دلیل ورود جسم خارجی، موادی ترشح میکنه و دُر تشکیل میشه. البته اینکار با مهارت و دقت نظر بالایی انجام میشه. در نهایت بعد از تمیز کردن و یه سری کارهای خاص روانه بازار میشود.

شرایط نگهداری :

نگهداری این نوع مروارید هم مانند بقیه مرواریدها میباشد. چون بسیار نرم و شکننده است باید به دور از حرارت و مواد آرایشی و عطر و ادکلن قرار گیرد، زیرا موجب از بین رفتن یکپارچگی و شفافیت آن می شود.

خواص درمانی مروارید در طب باستانی و سنتی :

  • مروارید برای بیماری های دستگاه مجاری ادارار و کلیه مفید است و به دفع سنگ کلیه کمک میکند.
  • در سنگ درمانی از مروارید برای درمان بیماری های معده، قلب، جگر، بواسیر و یرقان استفاده میشود.
  • درمان خارش ، جوش و حساسیت پوستی
  • درمان استفراغ، بوی بد دهان و سر درد
  • تنظیم غدد درون ریز و کاهش التهابات دستگاه تناسلی در زن و مرد.
  • برای درمان ﺷﺐ ادراری، ﺑﯿﻤﺎری ﻫﺎی ﻣﺜﺎﻧﻪ و اﺧﺘﻼﻻت دﺳﺘﮕﺎه ﮔﻮارش، ﺳﺮﻣﺎﺧﻮردﮔﯽ و ﻋﻄﺴﻪ ﻫﺎی داﺋﻤﯽ ، سنگ مروارید را به همراه داشته باشید .

چند محصول پیشنهادی اکسا به شما عزیزان:

دستبند مروارید پرورشی با پلاک سنگی 

ست مروارید پرورشی با برند اکسا از دست سازه های سارا

برای ارسال نظر باید عضو شوید

google-site-verification=W6qjp5QEUly9L0BltGW_IHk5Qbq22P0y7s-d7sUbUnQ