sad_pvnDMEs57q
فروشگاه اکسا

اکسسوری چیست؟


admin admin admin admin / اکسسوری ها
08 بهمن 1399

اکسسوری چیست؟ شاید همه ما بسیار این واژه را شنیده ایم و یا از آن استفاده کرده ایم،اکسسوری در لغت به معنای لوازم جانبی بکار می رود و در تمام گروهها نیز به همین معنی می باشد، لذا مد و فشن هم از این قاعده مستثنی نیست و بطور کلی اکسسوری در مد، هر چیزی است که غیر از لباس خود می پوشید یا حمل می کنید.بنابر این برای کامل تر دیده شدن و زیباتر بودن باید به آنها توجه شود.

اکسسوری چیست؟


شاید همه ما بسیار این واژه را شنیده ایم و یا از آن استفاده کرده ایم،اکسسوری در لغت به معنای لوازم جانبی بکار می رود و در تمام گروهها نیز به همین معنی می باشد، لذا مد و فشن هم از این قاعده مستثنی نیست و بطور کلی اکسسوری در مد، هر چیزی است که غیر از لباس خود می پوشید یا حمل می کنید.بنابر این برای کامل تر دیده شدن و زیباتر بودن باید به آنها توجه شود.


مردم در ملاقات با شما در همان 3 ثانیه اول، به کفشهای شما نگاه می کنند و شما را قضاوت می کنند. اگر فکر می کنید این قضاوت ها می تواند به شما احساس بهتری بدهد پس دلیل کافی وجود دارد که بتوانید روی استفاده صحیح از اکسسوری ها وقت بگذارید و در مورد آنها بدانید. 

طراح مشهور مد Oscar De la Renta گفت:
"یک زن با اکسسوری، خود را با لباسش هماهنگ می سازد"

 اهمیت اکسسوری با این جمله کاملا شفاف می شود هرچند که این مطلب برای مردان نیز کاملا جدی و درست است. 

 

مروری بر 30 مورد از مهمترین اکسسوری ها در مد

  پابند

پابند زینتی است که در اطراف مچ پا پوشیده می شود. به آن زنجیره مچ پا یا رشته مچ پا نیز گفته می شود. این اکسسوری جهانی نیست اما بسیاری از کشورها در جهان بخصوص در آسیا وجود دارند که از پابند بسیار استفاده می کنند.پابند از جنسهای متفاوتی ساخته می شود و گاهی از مچ آویزان و یا به آن چسبیده است.

  کمربند

کمربند اکسسوری است که کمک می کند کمر دامن و یا شلوار در جای صحیح خود بایستد. آویزان بودن شلوار یا دامن از زیبایی آن کم می کند.

   دستبند و النگو

دستبند و النگو از مهمترین اکسسوری های مد برای زنان و مردان هستند. تفاوت بین النگو و دستبند در این است که یک النگو نسبت به دستبند سفت تر است و از نظر شکل دایره ای تر است و اکثرا زنان از آن استفاده می کنند اما دستبند یک اکسسوری مشترک بین زنان و مردان است که در بعضی از استایل ها زیبایی خاصی به فرد می دهد.

   گل سینه و گیره کراوات

گل سینه و گیره کراوات به طور سنتی و از قدیم مورد استفاده بوده است.شاید گیره کراوات از نظر کاربردی برای نگهداشتن کراوات بکار می رود اما گل سینه فقط جنبه زیبایی دارد.

    دکمه سر دست 

دکمه های سر دست یک اکسسوری تشریفاتی محسوب می شود و بیشتر برای مردان استفاده می شود. مراسم های رسمی مانند نامزدی، سال نو و ... بستن دکمه سردست نشان از رسمی بودن فرد دارد.

   گوشواره

گوشواره یک اکسسوری جذاب برای زنان و یک اکسسوری چالش برانگیز فرهنگی برای مردان می باشد. گوشواره جذابیت صورت را زیاد می کند، بخصوص اگر هماهنگی خاصی با لباس داشته باشد.

عینک

اصلی ترین کاربرد عینک برای اصلاح مشکلات بینایی چشم است، اما به غیر از کاربردی بودن آن، به عنوان یک اکسسوری زینتی نیز استفاده می شود. 

دستکش

هدف از این اکسسوری محافظت از دست در برابر سرما و آفتاب است. اما در لباس عروسی (و سایر مراسم باشکوه) فقط برای زیبایی بکار می روند.

کیف دستی

اگر از یک زن بخواهید اکسسوری شماره یک خود را انتخاب کند، کیفش در بالاترین درجه اهمیت خواهد بود. برای مردان خوش پوش نیز کیف جایگاه ویژه ای دارد.

هدبند و دستمال سر

این اکسسوری ممکن است دارای معانی مذهبی یا فرهنگی باشد مانند دستار در فرهنگ های مختلف و یا فقط برای زیباتر نشان دادن مو و جمع بودن موهای جلوی سر(بخصوص در ورزش) استفاده شود.

کلاه

کلاه سر پوششی است که به دلایل مختلف از جمله محافظت در برابر شرایط آب و هوایی ، دلایل تشریفاتی مانند فارغ التحصیلی دانشگاه ، دلایل مذهبی ، ایمنی یا به عنوان لوازم جانبی مد پوشیده می شود.

 گیره و گل سر

این اکسسوری ها بازه زیادی را در بر میگیرد مانند کش مو، کلیپس، گیره، تل، شانه های زینتی و ... که یکی از اصلی ترین اکسسوری های روزانه برای زنان می باشد و شاید اولین اکسسوری است که هردختری از سن خیلی کم با آن آشنا می شود.

کلاه ایمنی

این کلاه برای حفاظت از سر برای ورزش های مختلف می باشد به همین دلیل هماهنگ کردن آن با لباس ورزشی جزو رایج ترین و محبوب ترین کارهای ورزشکاران است. 

دستمال کت

یک دستمال مربعی است که درون یک جیب کت گذاشته می شود بخشی از آن قابل مشاهده است. این دستمال عموما با کراوات یا پاپیون هماهنگ می شود و برای به نمایش گذاشتن یک استایل رسمی از آن استفاده می شود.

چمدان

چمدان تنها یک وسیله برای سفر نیست، رنگ و مدل چمدان چقدر می تواند در محوطه فرودگاه شما را شیک نشان دهد.

  زنجیر گردن و آویز

گردنبندها با جنس های مختلف و اندازه های متفاوت وجود دارد. یکی از مهمترین اکسسوری ها در دنیای مد به حساب می آید.

کراوات ،پاپیون و دستمال گردن

این اکسسوری در بعضی کشورها بصورت روزانه حتی در کار استفاده می شود. اگر می خواهید درمورد استایل یک مرد قضاوت کنید حتما یکبار او را با کراوات ببینید.

عطر

رایحه ای معطر که خاطره ای ماندگار از شما بجا می گذارد. 

 تلفن و لوازم جانبی

این روزها استفاده از گوشی های جدید و ابزار وابسته به آن مانند هدست، کاور و ... جزو اکسسوری های مهم به حساب می آید. هماهنگ کردن قاب گوشی با رنگ لباس از موضوعات جدید در صنعت مد و زیبایی است.

کیف پول 

کیف پول بخصوص کیف های چرمی ساده از نظر زنان و مردان یک اکسسوری بسیار شیک در کل دنیا محسوب می شوند.

حلقه

حلقه یا رینگ یک اکسسوری شناخته شده درجهان برای نشان دادن پیمان عاطفی بین دونفر است.بنابراین اگر چنین فکری درسر ندارید هیچگاه به کسی حلقه هدیه ندهید!

 صندل

صندل ها کفش جلو باز و تابستانی هستند که به زیبایی و جذابیت کمک زیادی می کنند.صندل های معروف به لاانگشتی یا ساحلی از معروفترین این اکسسوری می باشد.

ساشه

ساشه نوعی پارچه است که به صورت نوار یا روبان در مراسم های رسمی روی شانه ها انداخته می شود. از این نوارهای رسمی برای تقدیر و نشان دادن مقام رسمی یک فرد استفاده می شود نمونه های آن را برای دختران شایسته حتما دیده اید.

 روسری و شال

روسری پارچه ای است چهارگوش که جهت محافظت در برابر آفتاب و یا دلایل مذهبی و یا عزا روی سر انداخته می شود.

کفش و چکمه

گفته می شود یک کفش زیبا و مناسب، یک سرمایه گذاری است. به این دلیل که شاید یک بار برای یک کفش چرم دست دوز پول بدهید اما سالهای زیادی می توانید آن را بپوشید. کفش اقتدار و محکم بودن شما را در نگاه اول به نمایش می گذارد.

جوراب و جوراب ساق بلند

جوراب ها برای محافظت از پا پوشیده می شوند. اما در بسیاری از موارد برای زیبایی استفاده می شوند و یا جذابیت بیشتر لباسهای کوتاه از جوراب ساق بلند استفاده می شود.
برای مردان هماهنگ بودن رنگ جوراب با رنگ شلوار نشان دهنده اهمیت دادن این افراد به خودشان است.

عینک آفتابی

عینک آفتابی درحقیقت یک اکسسوری برای محافظت چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) است. عینک آفتابی به غیر از کاربرد اصلی آن به زیبا تر شدن چهره شما کمک می کند، حتی گذاشتن عینک آفتابی روی سر جذابیت شما را افزایش می دهد.

چتر

این اکسسوری در کشورهای باران خیز بسیار حائز اهمیت است و کیفیت و مدل دسته آن برای افراد بسیار مهم است.

روبنده یا حجاب

تکه پارچه ای است که برای پوشاندن سر یا صورت ، بطور کامل یا جزئی استفاده می شود. به غیر از اهداف مذهبی، امروزه از حجاب به عنوان اکسسوری عروسی استفاده می شود. در بعضی کشورها معتقد هستند اینگونه عروس را از ارواح شیطانی محافظت می کنند.

ساعت

گرانترین ساعت جهان در حدود 55 میلیون دلار است که اگر آن را داشته باشید باید بادی گارد داشته باشید و دستتان را بیمه کنید. این کار را بسیاری از ثروتمندان انجام می دهند، اما در سطح معمولی ترمردم پول زیادی را برای خرید ساعت صرف می کنند. ساعت مچی یک اکسسوری بسیار مهم برای تمام گروهها بشمار می آید.

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید

google-site-verification=W6qjp5QEUly9L0BltGW_IHk5Qbq22P0y7s-d7sUbUnQ