sad_pvnDMEs57q
فروشگاه اکسا

اکسسوری مکرمه بافی چیست


admin admin admin admin / اکسسوری ها
09 مرداد 1400

گره‌بافی یا مَکرَمه، از هنرهای دستی است که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، در این هنر در واقع از فن گره زدن به جای میله بافی یا بافتن استفاده میشود.هنر مکرمه به قرن 13 میلادی زمانی که عربها از نخ های اضافی برای تزئین حوله و پارچه ها استفاده میکردند برمیگردد.

مطالبی در مورد اکسسوری گره بافی یا مکرمه:

 

گره بافی یا مَکرَمه چیست؟

از هنرهای دستی است که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، در این هنر در واقع از فن گره زدن به جای میله بافی یا بافتن استفاده میشود. گره اصلی آن ، گره مربعی است که ملوانان بر روی عرشه کشتی از آن استفاده میکردند.

 

تاریخچه مکرمه بافی:

هنر مکرمه به قرن  13 میلادی زمانی که عربها از نخ های اضافی برای تزئین حوله و پارچه ها استفاده میکردند برمیگردد. در واقع این هنر از عربها نشات گرفته ، اما در قرن 17 میلادی ملکه انگلستان شیفته آن شده و آنرا به جهانیان معرفی کرد. اوج معروفیت و محبوبیت این هنر دستی به دهه 1960 و 1970 میلادی بر میگردد.

مکرمه بافی مدرن:

این هنر دستی، امروزه بسیار گسترش پیدا کرده و در آن از ابزارها و تکنیک های خاصی استفاده میشود. از ویژگی های این هنر آن است که میتواند با هنرهای دیگر ترکیب شده و خلاقیت و زیبایی هنر دستان شما را چندین برابر کند.
ایده های زیادی برای خلق مکرومه مدرن ، ابداع شده است. انواع دیوارآویز، دریم کچر، رانر و رومیزی، بافت دستبندهای زیبا و.....

 

انواع هنر مکرمه به صورت دستبندهای زیبا و کیف های مدرن  را می توانید در سایت اکسا مشاهده بفرمایید.

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید

google-site-verification=W6qjp5QEUly9L0BltGW_IHk5Qbq22P0y7s-d7sUbUnQ